WAV Penukar Dalam Talian

WAV Penukar Dalam Talian

Tukar fail audio ke WAV dalam talian. Tidak perlu pemindahan fail!

* Oleh kerana kami menggunakan teknologi penyemak imbas terkini, kami hanya menyokong dua versi desktop Chrome yang terakhir buat masa ini. Lebih banyak penyemak imbas akan disokong tidak lama lagi.

We don't transfer your data

Tiada pemindahan data!

Privasi anda dilindungi sepenuhnya

Kami tidak memindahkan data anda (fail, data lokasi, suapan audio dan video) melalui internet! Semua operasi yang dilakukan oleh alat kami dilakukan oleh penyemak imbas anda sendiri. Kami menggunakan teknologi web terkini (WebAssembly dan HTML5) untuk mengembangkan alat yang pantas dan melindungi privasi anda. Berbanding dengan kebanyakan alat dalam talian yang lain, kami tidak perlu memindahkan fail anda atau data lain melalui internet ke pelayan jauh. Dengan alat dalam talian percuma iotools, pemasangan tidak diperlukan dan data anda tidak pernah meninggalkan peranti anda!

Pengenalan

Penukar audio dalam talian kami unik: mereka tidak perlu memindahkan fail audio anda ke pelayan jauh untuk menukarnya, penukaran audio dilakukan oleh penyemak imbas itu sendiri! Lihat bahagian "Tanpa pemindahan data" di bawah untuk mengetahui lebih lanjut.

Penukar dalam talian yang lain biasanya menghantar fail audio anda ke pelayan untuk menukarnya dan kemudian fail yang ditukar dimuat turun kembali ke komputer anda. Ini bermaksud bahawa jika dibandingkan dengan penukar dalam talian yang lain, penukar audio kami cepat, ekonomik semasa pemindahan data, dan tanpa nama (privasi anda dilindungi sepenuhnya kerana data audio anda tidak dipindahkan melalui internet).

Anda boleh menukar fail audio tanpa had tanpa perlu memasang perisian, tanpa perlu mendaftar, dan tanpa perlu memindahkan fail anda.

Kami harap anda menikmatinya!

Maklumat format audio

MP3

MP3 (atau dikenali sebagai MPEG-1 Audio Layer III atau MPEG-2 Audio Layer III) menggunakan pemampatan data yang hilang, yang bermaksud bahawa ia membuang sebahagian data audio yang dikodkannya. Data audio yang dibuang oleh pemampatan MP3 sesuai dengan suara yang tidak dapat didengar oleh kebanyakan manusia. Jenis mampatan ini melibatkan kehilangan kualiti, tetapi yang tidak dapat diperhatikan oleh kebanyakan orang. Pemampatan MP3 biasanya mencapai pengurangan saiz fail antara 80% dan 95%.

WAV

WAV (Waveform Audio File Format) adalah format utama yang digunakan oleh Windows dan fail dalam format ini biasanya mengandungi audio tidak terkompresi mentah. Pengekodan yang mendasari adalah format modulasi kod nadi linear (LPCM), juga digunakan untuk CD di mana audio diambil sampel pada 44100 Hz dengan 16 bit per sampel.

M4A

M4A (atau MP4, singkatan dari MPEG 4 Audio) menggunakan standard Advanced Audio Coding (AAC) untuk memberikan pemampatan audio yang hilang, yang bermaksud bahawa ia melibatkan tahap penurunan kualiti yang bagaimanapun biasanya tidak dapat didengar. Kualiti audio lebih baik daripada dengan MP3 pada ukuran fail yang sama. ITunes Apple membuka fail M4A tetapi biasanya dikodkan dengan Apple Lossless Audio Codec (ALAC) untuk pemampatan data tanpa kerugian, yang bermaksud bahawa tidak ada data dan kualiti audio yang hilang.

FLAC

FLAC (Free Lossless Audio Codec) adalah format pengkodan audio tanpa kerugian yang bermaksud bahawa pemampatan audio tidak melibatkan kehilangan kualiti. Ukuran fail dapat dikurangkan hingga 70% menggunakan FLAC tanpa kehilangan kualiti suara.

OGG

OGG adalah format wadah audio yang mana audio asasnya biasanya dikodkan dengan codec Xiph.org percuma: Vorbis atau Opus untuk pemampatan audio lossy dan FLAC untuk pemampatan audio tanpa kerugian.

AIFF

AIFF (Audio Interchange File Format) dikembangkan oleh Apple dan biasanya digunakan pada komputer Mac. Data audio yang mendasari dalam kebanyakan fail AIFF adalah modulasi kod nadi terkompresi (PCM) yang bermaksud bahawa saiz fail boleh menjadi besar berbanding dengan pemampatan audio yang hilang seperti MP3 dan M4A.


iotools

© 2020 iotools. Hak cipta terpelihara.